mohl bych mít dotaz na správce databáze? Nezobrazuje si ve formuláři zastávka Bříza obec. Vím, že situace u podřipských lokálek je složitá a nejde to aktualizovat furt podle úřednického rozmaru, ale chci se zeptat jestli opravdu tato stanice není v seznamu?
to byl asi ten nejzáludnější QR kód co jsem kdy viděl, ale byl tam… v odpočívadle v rohu pod střechou 😀
Je otázkou, zda jste byli na správném vrcholu, v Králíkách. Ozvalo se nám i pár týmů, kteří byli na Kunětické hoře. V newsletteru bylo uvedeno, že pokud nemůžete QR kód najít, je třeba nám zavolat. Měli jsme na každém vrcholu i další záložní QR kódy. Navíc ve FB události jsme hned ráno uvedli bližší upřesnění umístění QR kódu v Králíkách.
Ahoj, ano, v Králíkách jsme samozřejmě byli, hledali, obešli celou stavbu, bohužel. Pošleme selfie z místa a záleží tedy na vás pořadatelích, zda uznáte, či nikoliv.
Jak si budeme moci ověřit správnost tajných míst a vrcholů? Je zde nějaký formulář na kontrolu?
A taky dvakrát Pardubický a žádný Moravskoslezský:-)
Ano, je to tak.
Je nutné zadat opravdu přesný reálný čas odjezdu, příjezdu a ne ten dle jízdních řádů? Po cestě jsme nevyplňovali na internetu, ale jen do papírových formulářů, kde tato poznámka není, a tak nás to ani nenapadlo psát. Případně víte někdo, kde to zpětně dohledat?
Je to sice lepší mít reálné časy odjezdů a příjezdů, ale s přesnými časy podle jízdních řádů se také spokojíme 😉
Důležité je, že si ten vlak dohledáme… Většinou se píšou časy se zpožděním (ty reálné), aby byl reálný čas po/před půlnocí.
Super 🙂 Doplním ty dle jízdních řádů. U odjezdu to bylo opravdu těstě po půlnoci, nevím, jestli může vlak odjet vůbec dřív 😀 a u dojezdu máme dost velkou rezervu. 🙂
Ahoj, měl bych dotaz ke kulturám – když v jedné obci navštívíme Stoleté misto, které se jako kultura neboduje, je možné v téže obci navštívit ještě jinou kulturu s klasickým bodováním 25/50? Díky 🙂
ne, viz Pravidla: 4.4. STOLETÁ MÍSTA „Nelze kombinovat s kulturním/turistickým místem (body za „kulturu/turistické místo“ již tým nezíská)“ úprava: za Stoleté místo nelze získat body jako za Kulturu, ale za další Kulturu je možné získat další body 😉
Ok, díky za upřesnění – bylo mi jasne, že nelze kombinovat stoleté misto za 100 a ještě hodně chtít za kulturu za dalších 25/50, ale nebyl jsem si jist prave, jak v případě jiné kultury v témže městě
Díky, tohle mi jasné nebylo, protože kultura je jiné místo než stoleté místo. Tak v jedné obci jen stoleté místo, to dává smysl samozřejmě 🙂
Taky nám to nebylo jasné, „Nelze kombinovat s kulturním/turistickým místem“ není úplně jednoznačné. Není jasné, jestli se to týká jen daného místa, a nebo celé obce. Ale OK – počítáme s tím, že pokud získáme body za stoleté místo, tak v dané obci už žádné další body za kulturu nelze získat 🙂
ANO, no já to též nepochopil 😀 DOPLNĚNÍ: že toto Stoleté místo se tedy nepočítá za Kulturu, ale další Kulturu v obci je možné navštívit a hrát o další body !! 🙂
Ahoj, měl bych jednu prosbu na organizátory – mohli byste prosím nápovědy dávat zároveň i sem, na web? Myslím, že kdyby to tu bylo hezky pohromadě, pro každé místo od a po c či f, bylo by to mnohem přehlednější. Také ne každý má přístup na facebook, i když v tomto bodě myslím hlavně sám na sebe 🙂
Díky.
Nebo je smyslem dávání nápověd na FB umělé zvyšování návštěvnosti profilu?
Profily na Facebooku a Instagramu jsou veřejné, k přístupu není nutné mít uživatelský účet. Přidávání na sociální sítě je pro nás zaprvé rychlejší/flexibilnější (možnost přidat kdekoliv z mobilu – třeba v polední pauze při obědě :)), za druhé tak získáváme zpětnou vazbu – každý „like“ a komentář je pro nás určitým vyjádřením, jakým směrem to posouvat dále… Na webových stránkách ale rozhodně všechny indicie také budou.
Bonusová místa jsou nyní doplněny 🙂
// musel jsem to doprogramovat, zase nějaké novinky pořád (místa/vrcholy) 😀
Ahoj,
můj tým (LA skauti) byl schválen, ale nezapočítali se nám body za tajné místo v Kutné Hoře. Přitom jsem heslo zadával a bylo tam napsáno, že je uznáno a počítá se. Jak to s tím tedy je? Díky
Ahoj, nebojte, o body nepřijdete. Pokud to systém nevzal, prosím napiš nám tajné heslo z Kutné Hory na e-mail info@krizemkrazem.net, na základě toho bude tajné místo uznáno.
Prodlužujeme termín nahrávání dokumentace do úterý 26.9. do 12:00.
Doporučujeme dokumentaci nahrávat/vyplňovat v časných ranních hodinách.
hmmm, tak to nevím, co s vámi uděláme :O normálně vyplň vše ostatní u Týmu i bude dobře 🙂 že v pravidlech tento bod není, ale při úpravě týmu už jó 😀
Pokud prokážeš reálnou jízdu dostatkem fotografií, tak bude trasa uznána.
Ahoj, chceme se zeptat, jakým způsobem se dokazují projeté kilometry v tunelech? Počítají se automaticky podle projeté trasy, nebo je potřeba si vést nějakou „evidenci tunelů“? 🙂
U mostů a tunelů si zapisujte vlastní evidenci. Můžete využít data například z Wikipedie. Pokud se přihlásíte o 25 bodů za úkol, očekáváme, že jeho splnění prokážete – my to poté jen zkontrolujeme. Tunely a mosty v systému na webu nejsou.
Ahoj
Je nutné mít jízdenku koupenou na stanici ČD, nebo je možné ji mít z eshopu?
A druhý dotaz na to navazující, může to být jízdenka pořízena za body (věrnostní program ČD), nebo placena?
Díky za reakci
Grizzly
Ahoj, je nutné mít prostě jízdenku 😉 styl nákupu nehraje roli, a pokud uplatníš body (to je na tobě)… Je to vše v pravidlech !! „Jízdenku si tým kupuje u pokladní přepážky, ve vlaku (není-li přepážka otevřena), nebo v e-shopu Českých drah“
Ahoj,
chci se jenom ujistit. Máme v plánu jet do Bad Schandau, tam vystoupit a pak zase zpět. Platí tam normálně ta víkendová skupinová jízdenka?
Vím, že to je napsané v pravidlech, ale raději se ptám ještě.
Pro osídlení Bad Schandau využívejte výhradně osobní vlaky (Os) na přeshraniční lince U28 Děčín – Bad Schandau – Rumburk, a to bez přerušení jízdy (pouze s krátkým výstupem a společnou fotkou – na to máte 8 minut). Pokud vystoupíte a budete chtít jet jiným vlakem, zaplatíte jízdenky dle německého tarifu. Víc je v tom newsletteru.
Ahoj,
jak je to letos s vlajkou týmu? Je nějaká předloha, bude vylepování na kupé? Možná jsem něco přehlídnul 🙂
Ahoj, chtěli bychom se zeptat, jestli při použití vlaku EN Bohemia vyjíždějícího z Prahy potřebujeme mít jízdenku z Prahy někam (kam vlak dojede o půlnoci), nebo jestli nám ta skupinová víkendová jízdenka platí už z Prahy.
Nevíme totiž, kam bychom si ji vlastně měli kupovat, když stačí minuta zpoždění a jízdenka by platila už z Kolína…
Kupte ji o zastávku dál a pak už bude určitě po půlnoci. Jízdenky nemusí navazovat ve stanici, kde vlak staví 🙂
Tak primárně: Skupinová víkendová jízdenka platí od půlnoci, takže v případě pátečních spojů je potřeba vždy nějakou jízdenku dokoupit.
Ahoj chci se zeptat zda je možné vyjet z naší startovní stanice dřív než o půlnoci a začneme si počítat kilometry až po půlnoci. Důvod je že k nám vede málo spojů a nechcem vyrážet až v 6 ráno.
Ano, to je možné. Kilometry si budete počítat od první stanice, kde vlak zastaví po půlnoci. Můžete tak vyrazit z Prahy třeba už v pátek ve 23:09 vlakem EN Bohemia, kde je řazen i posilový vůz pro účastníky akce. Kilometry si budete počítat z Pardubic (první stanice po půlnoci), v případě zpoždění vlaku už z Kolína. Blíže v newsletteru č. 2
Ahoj,
je možné někde najít mapu s možností zadání vlastní trasy, která bývala na starém webu a počítala kilometry?
Kultura zdarma nebude uznána, vždy je třeba doložit vstupenky 😉
Hlavním důvodem je, že naše vstřícnost vedla některé týmy k vymýšlení kultur typu „Fantova budova Hlavního nádraží v Praze“, což je sice do určité míry originální, ale není to pochopitelně to, co chceme :).
Jakým způsobem se (ne)budou počítat mosty do soutěžního úkolu „MOST PŘED MINULOST“, u kterých je část mostu postavena před rokem 1900, a další část až po roce 1900?
Podobný dotaz k úkolu „TUNELOVÁNÍ“ – u vícekolejných tratí, kde mají různé koleje různou délku tunelů se to bude počítat podle koleje, která má nejkratší délku?
Prosím o konkrétní příklad mostu, kdy část mostu byla postavena před rokem 1900 a část po roce 1900.
Mě napadají například Hranické viadukty, ale tam se jedná o tři samostatné mosty vedle sebe, kdy osobní vlaky jezdí po nejmladším viaduktu postaveném až po roce 1900. Tady je to jednoznačné.
Stavební délka tunelů je pevně stanovena a je k dohledání v různých papírových i internetových zdrojích. Pokud bude u konkrétního tunelu rozdílná délka tubusů (?), tak se bude počítat ten, který projedete. Ten rozdíl mezi nimi přece nemůže být tak velký.
Konkrétně jsem měl na mysli právě Hranický viadukt (protože mi přišlo, že by to bylo až moc jednoduché splnit soutěžní úkol během pár km jízdy po koridoru 🙂 ), ale hlavně se mi jedná o Vinohradské tunely v Praze.
Tunel I, dvoukolejný, má délku obou kolejí stejnou a vede na Smíchov – tam je to jednoznačné. Směrem na Vršovice, aby to bylo komplikované, může být délka projetého tunelu 1126m (Tunel II), ale i 1103m (Tunel III, západní kolej), nebo 1125m (Tunel III, východní kolej). Velmi pěkně je toto popsáno v článku na technetu ( https://technet.idnes.cz/tunel-ktery-spojil-prahu-se-svetem-dnes-slavi-135-let-fh2-/tec_technika.aspx?c=A060918_170744_tec_technika_kuz ), i když i tam mají u Tunelu III chybu – délka 1125m platí jen pro východní kolej. Tímto nechci nějak negativně „rýpat“ do úkolu a jeho hodnocení, ten rozdíl je opravdu jen v řádu jednotek metrů a není nijak zásadní, ale i přesto tam je 🙂
Takže Hranické viadukty jsou jasné – tři oddělené stavby, každý vznikl v jiné době, jízdou osobním vlakem to splnit nelze.
A podobně je to u Vinohradských tunelů – stavebně oddělené tunely vzniklé v jiné době. Odpověď je jednoduchá:
Pokud prokážete splnění tohoto úkolu, a to i doložením patřičných zdrojů, tak to bude uznáno. Není opravdu v našich silách prověřit každý tunel nebo most v České republice. Úkol musí být stručný a jednoduchý a ne mít spoustu poznámek pod čarou. Každopádně platí, že vždy všem týmům budeme měřit stejným metrem.
Doporučujeme mít u obou úkolů určitou rezervu – mám prověřeno, že se to při troše snahy a plánování splnit dá.
Jasně, chápu, že není ve vašich silách přeměřovat všechny mosty a tunely a prověřovat data jejich výstavby. Také mi je jasné, že čím stručnější úkol, tím lepší pro soutěžící. Možná, že je podobných anomálií více, ale protože mě napadly tyto 2, tak jsem se na ně zeptal.
Ahoj,
mohl bych mít dotaz na správce databáze? Nezobrazuje si ve formuláři zastávka Bříza obec. Vím, že situace u podřipských lokálek je složitá a nejde to aktualizovat furt podle úřednického rozmaru, ale chci se zeptat jestli opravdu tato stanice není v seznamu?
Díky
Tadeáš
Ahoj, stanice byla přidána, tedy změněn název z Račiněves 😉 asi nějaké novinky..
Děkuji 🙂
TR
Ahoj,jsme jedini kdo nenasel qr kod u vrcholu 3?
Ahoj taky jsme 20minut hledali a nic.
to byl asi ten nejzáludnější QR kód co jsem kdy viděl, ale byl tam… v odpočívadle v rohu pod střechou 😀
Je otázkou, zda jste byli na správném vrcholu, v Králíkách. Ozvalo se nám i pár týmů, kteří byli na Kunětické hoře. V newsletteru bylo uvedeno, že pokud nemůžete QR kód najít, je třeba nám zavolat. Měli jsme na každém vrcholu i další záložní QR kódy. Navíc ve FB události jsme hned ráno uvedli bližší upřesnění umístění QR kódu v Králíkách.
Ahoj, ano, v Králíkách jsme samozřejmě byli, hledali, obešli celou stavbu, bohužel. Pošleme selfie z místa a záleží tedy na vás pořadatelích, zda uznáte, či nikoliv.
Jak si budeme moci ověřit správnost tajných míst a vrcholů? Je zde nějaký formulář na kontrolu?
Formulář letos nebude, sledujte však sociální sítě, třeba ještě nějaká nápověda přiletí.
Ahoj, je to tak, že letos je z 12 vrcholů a tajných míst 2x zastoupený Jihočeský kraj a není nic ve středních Čechách a Zlínském?
A taky dvakrát Pardubický a žádný Moravskoslezský:-)
Ano, je to tak.
Je nutné zadat opravdu přesný reálný čas odjezdu, příjezdu a ne ten dle jízdních řádů? Po cestě jsme nevyplňovali na internetu, ale jen do papírových formulářů, kde tato poznámka není, a tak nás to ani nenapadlo psát. Případně víte někdo, kde to zpětně dohledat?
Je to sice lepší mít reálné časy odjezdů a příjezdů, ale s přesnými časy podle jízdních řádů se také spokojíme 😉
Důležité je, že si ten vlak dohledáme… Většinou se píšou časy se zpožděním (ty reálné), aby byl reálný čas po/před půlnocí.
Super 🙂 Doplním ty dle jízdních řádů. U odjezdu to bylo opravdu těstě po půlnoci, nevím, jestli může vlak odjet vůbec dřív 😀 a u dojezdu máme dost velkou rezervu. 🙂
Uvidíme kdo bude lepší
Ahoj, měl bych dotaz ke kulturám – když v jedné obci navštívíme Stoleté misto, které se jako kultura neboduje, je možné v téže obci navštívit ještě jinou kulturu s klasickým bodováním 25/50? Díky 🙂
ne, viz Pravidla: 4.4. STOLETÁ MÍSTA „Nelze kombinovat s kulturním/turistickým místem (body za „kulturu/turistické místo“ již tým nezíská)“úprava: za Stoleté místo nelze získat body jako za Kulturu, ale za další Kulturu je možné získat další body 😉Ok, díky za upřesnění – bylo mi jasne, že nelze kombinovat stoleté misto za 100 a ještě hodně chtít za kulturu za dalších 25/50, ale nebyl jsem si jist prave, jak v případě jiné kultury v témže městě
Díky, tohle mi jasné nebylo, protože kultura je jiné místo než stoleté místo. Tak v jedné obci jen stoleté místo, to dává smysl samozřejmě 🙂
Taky nám to nebylo jasné, „Nelze kombinovat s kulturním/turistickým místem“ není úplně jednoznačné. Není jasné, jestli se to týká jen daného místa, a nebo celé obce. Ale OK – počítáme s tím, že pokud získáme body za stoleté místo, tak v dané obci už žádné další body za kulturu nelze získat 🙂
ANO, no já to též nepochopil 😀 DOPLNĚNÍ: že toto Stoleté místo se tedy nepočítá za Kulturu, ale další Kulturu v obci je možné navštívit a hrát o další body !! 🙂
Ahoj, měl bych jednu prosbu na organizátory – mohli byste prosím nápovědy dávat zároveň i sem, na web? Myslím, že kdyby to tu bylo hezky pohromadě, pro každé místo od a po c či f, bylo by to mnohem přehlednější. Také ne každý má přístup na facebook, i když v tomto bodě myslím hlavně sám na sebe 🙂
Díky.
Nebo je smyslem dávání nápověd na FB umělé zvyšování návštěvnosti profilu?
Profily na Facebooku a Instagramu jsou veřejné, k přístupu není nutné mít uživatelský účet. Přidávání na sociální sítě je pro nás zaprvé rychlejší/flexibilnější (možnost přidat kdekoliv z mobilu – třeba v polední pauze při obědě :)), za druhé tak získáváme zpětnou vazbu – každý „like“ a komentář je pro nás určitým vyjádřením, jakým směrem to posouvat dále… Na webových stránkách ale rozhodně všechny indicie také budou.
Stoletá místa budeme přidávat průběžně zde: https://www.krizemkrazem.net/2018/09/15/stoleta-mista/
Bonusová místa jsou nyní doplněny 🙂
// musel jsem to doprogramovat, zase nějaké novinky pořád (místa/vrcholy) 😀
Ahoj,
můj tým (LA skauti) byl schválen, ale nezapočítali se nám body za tajné místo v Kutné Hoře. Přitom jsem heslo zadával a bylo tam napsáno, že je uznáno a počítá se. Jak to s tím tedy je? Díky
Ahoj, nebojte, o body nepřijdete. Pokud to systém nevzal, prosím napiš nám tajné heslo z Kutné Hory na e-mail info@krizemkrazem.net, na základě toho bude tajné místo uznáno.
Prodlužujeme termín nahrávání dokumentace do úterý 26.9. do 12:00.
Doporučujeme dokumentaci nahrávat/vyplňovat v časných ranních hodinách.
Ahoj,
pokud jsme naši víkendovou jízdenku zapomněly v posledním vlaku, máme asi smůlu, že?
hmmm, tak to nevím, co s vámi uděláme :O normálně vyplň vše ostatní u Týmu i bude dobře 🙂 že v pravidlech tento bod není, ale při úpravě týmu už jó 😀
Pokud prokážeš reálnou jízdu dostatkem fotografií, tak bude trasa uznána.
Ahoj, chceme se zeptat, jakým způsobem se dokazují projeté kilometry v tunelech? Počítají se automaticky podle projeté trasy, nebo je potřeba si vést nějakou „evidenci tunelů“? 🙂
U mostů a tunelů si zapisujte vlastní evidenci. Můžete využít data například z Wikipedie. Pokud se přihlásíte o 25 bodů za úkol, očekáváme, že jeho splnění prokážete – my to poté jen zkontrolujeme. Tunely a mosty v systému na webu nejsou.
Ahoj
Je nutné mít jízdenku koupenou na stanici ČD, nebo je možné ji mít z eshopu?
A druhý dotaz na to navazující, může to být jízdenka pořízena za body (věrnostní program ČD), nebo placena?
Díky za reakci
Grizzly
Ahoj, je nutné mít prostě jízdenku 😉 styl nákupu nehraje roli, a pokud uplatníš body (to je na tobě)… Je to vše v pravidlech !! „Jízdenku si tým kupuje u pokladní přepážky, ve vlaku (není-li přepážka otevřena), nebo v e-shopu Českých drah“
Ahoj,
chci se jenom ujistit. Máme v plánu jet do Bad Schandau, tam vystoupit a pak zase zpět. Platí tam normálně ta víkendová skupinová jízdenka?
Vím, že to je napsané v pravidlech, ale raději se ptám ještě.
Ahoj Paťo, prosím přečti si Časté dotazy v Newsletteru č. 2.
Pro osídlení Bad Schandau využívejte výhradně osobní vlaky (Os) na přeshraniční lince U28 Děčín – Bad Schandau – Rumburk, a to bez přerušení jízdy (pouze s krátkým výstupem a společnou fotkou – na to máte 8 minut). Pokud vystoupíte a budete chtít jet jiným vlakem, zaplatíte jízdenky dle německého tarifu. Víc je v tom newsletteru.
Ahoj,
jak je to letos s vlajkou týmu? Je nějaká předloha, bude vylepování na kupé? Možná jsem něco přehlídnul 🙂
Ahoj, chtěli bychom se zeptat, jestli při použití vlaku EN Bohemia vyjíždějícího z Prahy potřebujeme mít jízdenku z Prahy někam (kam vlak dojede o půlnoci), nebo jestli nám ta skupinová víkendová jízdenka platí už z Prahy.
Nevíme totiž, kam bychom si ji vlastně měli kupovat, když stačí minuta zpoždění a jízdenka by platila už z Kolína…
Díky za odpověď 🙂
Kupte ji o zastávku dál a pak už bude určitě po půlnoci. Jízdenky nemusí navazovat ve stanici, kde vlak staví 🙂
Tak primárně: Skupinová víkendová jízdenka platí od půlnoci, takže v případě pátečních spojů je potřeba vždy nějakou jízdenku dokoupit.
Ahoj chci se zeptat zda je možné vyjet z naší startovní stanice dřív než o půlnoci a začneme si počítat kilometry až po půlnoci. Důvod je že k nám vede málo spojů a nechcem vyrážet až v 6 ráno.
Ano, to je možné. Kilometry si budete počítat od první stanice, kde vlak zastaví po půlnoci. Můžete tak vyrazit z Prahy třeba už v pátek ve 23:09 vlakem EN Bohemia, kde je řazen i posilový vůz pro účastníky akce. Kilometry si budete počítat z Pardubic (první stanice po půlnoci), v případě zpoždění vlaku už z Kolína. Blíže v newsletteru č. 2
Ahoj,
je možné někde najít mapu s možností zadání vlastní trasy, která bývala na starém webu a počítala kilometry?
Díky,
Domino
Popřípadě lze se nějak dostat k (pokud možno strojově čitelným) informacím o vzdálenostech mezi dvěma zastávkami?
Ahoj, mapa se nachází na starém webu akce, který je stále v provozu. Vývoj mapy už byl ukončen, nové stanice a zastávky už nebudou přidávány.
Mapu a výpočet trasy si můžeš upravit prozatím už jen při úpravě týmu, a pak si to zobrazit na stránce svého týmu 😉
Ahoj,
muzu se zeptat, zda muze byt hodnocena i kultura na kterou je vstup zdarma? Dekuji za odpoved.
Vasek
Kultura zdarma nebude uznána, vždy je třeba doložit vstupenky 😉
Hlavním důvodem je, že naše vstřícnost vedla některé týmy k vymýšlení kultur typu „Fantova budova Hlavního nádraží v Praze“, což je sice do určité míry originální, ale není to pochopitelně to, co chceme :).
Jakým způsobem se (ne)budou počítat mosty do soutěžního úkolu „MOST PŘED MINULOST“, u kterých je část mostu postavena před rokem 1900, a další část až po roce 1900?
Podobný dotaz k úkolu „TUNELOVÁNÍ“ – u vícekolejných tratí, kde mají různé koleje různou délku tunelů se to bude počítat podle koleje, která má nejkratší délku?
Díky za odpověď 🙂
Prosím o konkrétní příklad mostu, kdy část mostu byla postavena před rokem 1900 a část po roce 1900.
Mě napadají například Hranické viadukty, ale tam se jedná o tři samostatné mosty vedle sebe, kdy osobní vlaky jezdí po nejmladším viaduktu postaveném až po roce 1900. Tady je to jednoznačné.
Stavební délka tunelů je pevně stanovena a je k dohledání v různých papírových i internetových zdrojích. Pokud bude u konkrétního tunelu rozdílná délka tubusů (?), tak se bude počítat ten, který projedete. Ten rozdíl mezi nimi přece nemůže být tak velký.
Konkrétně jsem měl na mysli právě Hranický viadukt (protože mi přišlo, že by to bylo až moc jednoduché splnit soutěžní úkol během pár km jízdy po koridoru 🙂 ), ale hlavně se mi jedná o Vinohradské tunely v Praze.
Tunel I, dvoukolejný, má délku obou kolejí stejnou a vede na Smíchov – tam je to jednoznačné. Směrem na Vršovice, aby to bylo komplikované, může být délka projetého tunelu 1126m (Tunel II), ale i 1103m (Tunel III, západní kolej), nebo 1125m (Tunel III, východní kolej). Velmi pěkně je toto popsáno v článku na technetu ( https://technet.idnes.cz/tunel-ktery-spojil-prahu-se-svetem-dnes-slavi-135-let-fh2-/tec_technika.aspx?c=A060918_170744_tec_technika_kuz ), i když i tam mají u Tunelu III chybu – délka 1125m platí jen pro východní kolej. Tímto nechci nějak negativně „rýpat“ do úkolu a jeho hodnocení, ten rozdíl je opravdu jen v řádu jednotek metrů a není nijak zásadní, ale i přesto tam je 🙂
Takže Hranické viadukty jsou jasné – tři oddělené stavby, každý vznikl v jiné době, jízdou osobním vlakem to splnit nelze.
A podobně je to u Vinohradských tunelů – stavebně oddělené tunely vzniklé v jiné době. Odpověď je jednoduchá:
Pokud prokážete splnění tohoto úkolu, a to i doložením patřičných zdrojů, tak to bude uznáno. Není opravdu v našich silách prověřit každý tunel nebo most v České republice. Úkol musí být stručný a jednoduchý a ne mít spoustu poznámek pod čarou. Každopádně platí, že vždy všem týmům budeme měřit stejným metrem.
Doporučujeme mít u obou úkolů určitou rezervu – mám prověřeno, že se to při troše snahy a plánování splnit dá.
Jasně, chápu, že není ve vašich silách přeměřovat všechny mosty a tunely a prověřovat data jejich výstavby. Také mi je jasné, že čím stručnější úkol, tím lepší pro soutěžící. Možná, že je podobných anomálií více, ale protože mě napadly tyto 2, tak jsem se na ně zeptal.
Díky za odpovědi a za organizaci celé akce 🙂