Skip to content
  Napsat komentář

Comments (769)

  1. Ahoj,

    mohl bych mít dotaz na správce databáze? Nezobrazuje si ve formuláři zastávka Bříza obec. Vím, že situace u podřipských lokálek je složitá a nejde to aktualizovat furt podle úřednického rozmaru, ale chci se zeptat jestli opravdu tato stanice není v seznamu?

    Díky
    Tadeáš

    1. Je otázkou, zda jste byli na správném vrcholu, v Králíkách. Ozvalo se nám i pár týmů, kteří byli na Kunětické hoře. V newsletteru bylo uvedeno, že pokud nemůžete QR kód najít, je třeba nám zavolat. Měli jsme na každém vrcholu i další záložní QR kódy. Navíc ve FB události jsme hned ráno uvedli bližší upřesnění umístění QR kódu v Králíkách.

    2. Ahoj, ano, v Králíkách jsme samozřejmě byli, hledali, obešli celou stavbu, bohužel. Pošleme selfie z místa a záleží tedy na vás pořadatelích, zda uznáte, či nikoliv.

  2. Ahoj, je to tak, že letos je z 12 vrcholů a tajných míst 2x zastoupený Jihočeský kraj a není nic ve středních Čechách a Zlínském?

  3. Je nutné zadat opravdu přesný reálný čas odjezdu, příjezdu a ne ten dle jízdních řádů? Po cestě jsme nevyplňovali na internetu, ale jen do papírových formulářů, kde tato poznámka není, a tak nás to ani nenapadlo psát. Případně víte někdo, kde to zpětně dohledat?

    1. Je to sice lepší mít reálné časy odjezdů a příjezdů, ale s přesnými časy podle jízdních řádů se také spokojíme 😉

      Důležité je, že si ten vlak dohledáme… Většinou se píšou časy se zpožděním (ty reálné), aby byl reálný čas po/před půlnocí.

    2. Super 🙂 Doplním ty dle jízdních řádů. U odjezdu to bylo opravdu těstě po půlnoci, nevím, jestli může vlak odjet vůbec dřív 😀 a u dojezdu máme dost velkou rezervu. 🙂

  4. Ahoj, měl bych dotaz ke kulturám – když v jedné obci navštívíme Stoleté misto, které se jako kultura neboduje, je možné v téže obci navštívit ještě jinou kulturu s klasickým bodováním 25/50? Díky 🙂

    1. ne, viz Pravidla: 4.4. STOLETÁ MÍSTA „Nelze kombinovat s kulturním/turistickým místem (body za „kulturu/turistické místo“ již tým nezíská)“ úprava: za Stoleté místo nelze získat body jako za Kulturu, ale za další Kulturu je možné získat další body 😉

    2. Ok, díky za upřesnění – bylo mi jasne, že nelze kombinovat stoleté misto za 100 a ještě hodně chtít za kulturu za dalších 25/50, ale nebyl jsem si jist prave, jak v případě jiné kultury v témže městě

    3. Taky nám to nebylo jasné, „Nelze kombinovat s kulturním/turistickým místem“ není úplně jednoznačné. Není jasné, jestli se to týká jen daného místa, a nebo celé obce. Ale OK – počítáme s tím, že pokud získáme body za stoleté místo, tak v dané obci už žádné další body za kulturu nelze získat 🙂

    4. ANO, no já to též nepochopil 😀 DOPLNĚNÍ: že toto Stoleté místo se tedy nepočítá za Kulturu, ale další Kulturu v obci je možné navštívit a hrát o další body !! 🙂

  5. Ahoj, měl bych jednu prosbu na organizátory – mohli byste prosím nápovědy dávat zároveň i sem, na web? Myslím, že kdyby to tu bylo hezky pohromadě, pro každé místo od a po c či f, bylo by to mnohem přehlednější. Také ne každý má přístup na facebook, i když v tomto bodě myslím hlavně sám na sebe 🙂
    Díky.

    Nebo je smyslem dávání nápověd na FB umělé zvyšování návštěvnosti profilu?

    1. Profily na Facebooku a Instagramu jsou veřejné, k přístupu není nutné mít uživatelský účet. Přidávání na sociální sítě je pro nás zaprvé rychlejší/flexibilnější (možnost přidat kdekoliv z mobilu – třeba v polední pauze při obědě :)), za druhé tak získáváme zpětnou vazbu – každý „like“ a komentář je pro nás určitým vyjádřením, jakým směrem to posouvat dále… Na webových stránkách ale rozhodně všechny indicie také budou.

    1. hmmm, tak to nevím, co s vámi uděláme :O normálně vyplň vše ostatní u Týmu i bude dobře 🙂 že v pravidlech tento bod není, ale při úpravě týmu už jó 😀

    1. U mostů a tunelů si zapisujte vlastní evidenci. Můžete využít data například z Wikipedie. Pokud se přihlásíte o 25 bodů za úkol, očekáváme, že jeho splnění prokážete – my to poté jen zkontrolujeme. Tunely a mosty v systému na webu nejsou.

  6. Ahoj
    Je nutné mít jízdenku koupenou na stanici ČD, nebo je možné ji mít z eshopu?
    A druhý dotaz na to navazující, může to být jízdenka pořízena za body (věrnostní program ČD), nebo placena?
    Díky za reakci
    Grizzly

    1. Ahoj, je nutné mít prostě jízdenku 😉 styl nákupu nehraje roli, a pokud uplatníš body (to je na tobě)… Je to vše v pravidlech !! „Jízdenku si tým kupuje u pokladní přepážky, ve vlaku (není-li přepážka otevřena), nebo v e-shopu Českých drah“

  7. Ahoj,
    chci se jenom ujistit. Máme v plánu jet do Bad Schandau, tam vystoupit a pak zase zpět. Platí tam normálně ta víkendová skupinová jízdenka?
    Vím, že to je napsané v pravidlech, ale raději se ptám ještě.

    1. Ahoj Paťo, prosím přečti si Časté dotazy v Newsletteru č. 2.

      Pro osídlení Bad Schandau využívejte výhradně osobní vlaky (Os) na přeshraniční lince U28 Děčín – Bad Schandau – Rumburk, a to bez přerušení jízdy (pouze s krátkým výstupem a společnou fotkou – na to máte 8 minut). Pokud vystoupíte a budete chtít jet jiným vlakem, zaplatíte jízdenky dle německého tarifu. Víc je v tom newsletteru.

  8. Ahoj, chtěli bychom se zeptat, jestli při použití vlaku EN Bohemia vyjíždějícího z Prahy potřebujeme mít jízdenku z Prahy někam (kam vlak dojede o půlnoci), nebo jestli nám ta skupinová víkendová jízdenka platí už z Prahy.
    Nevíme totiž, kam bychom si ji vlastně měli kupovat, když stačí minuta zpoždění a jízdenka by platila už z Kolína…

    Díky za odpověď 🙂

  9. Ahoj chci se zeptat zda je možné vyjet z naší startovní stanice dřív než o půlnoci a začneme si počítat kilometry až po půlnoci. Důvod je že k nám vede málo spojů a nechcem vyrážet až v 6 ráno.

    1. Ano, to je možné. Kilometry si budete počítat od první stanice, kde vlak zastaví po půlnoci. Můžete tak vyrazit z Prahy třeba už v pátek ve 23:09 vlakem EN Bohemia, kde je řazen i posilový vůz pro účastníky akce. Kilometry si budete počítat z Pardubic (první stanice po půlnoci), v případě zpoždění vlaku už z Kolína. Blíže v newsletteru č. 2

    1. Popřípadě lze se nějak dostat k (pokud možno strojově čitelným) informacím o vzdálenostech mezi dvěma zastávkami?

    1. Kultura zdarma nebude uznána, vždy je třeba doložit vstupenky 😉

      Hlavním důvodem je, že naše vstřícnost vedla některé týmy k vymýšlení kultur typu „Fantova budova Hlavního nádraží v Praze“, což je sice do určité míry originální, ale není to pochopitelně to, co chceme :).

  10. Jakým způsobem se (ne)budou počítat mosty do soutěžního úkolu „MOST PŘED MINULOST“, u kterých je část mostu postavena před rokem 1900, a další část až po roce 1900?

    Podobný dotaz k úkolu „TUNELOVÁNÍ“ – u vícekolejných tratí, kde mají různé koleje různou délku tunelů se to bude počítat podle koleje, která má nejkratší délku?

    Díky za odpověď 🙂

    1. Mě napadají například Hranické viadukty, ale tam se jedná o tři samostatné mosty vedle sebe, kdy osobní vlaky jezdí po nejmladším viaduktu postaveném až po roce 1900. Tady je to jednoznačné.

      Stavební délka tunelů je pevně stanovena a je k dohledání v různých papírových i internetových zdrojích. Pokud bude u konkrétního tunelu rozdílná délka tubusů (?), tak se bude počítat ten, který projedete. Ten rozdíl mezi nimi přece nemůže být tak velký.

    2. Konkrétně jsem měl na mysli právě Hranický viadukt (protože mi přišlo, že by to bylo až moc jednoduché splnit soutěžní úkol během pár km jízdy po koridoru 🙂 ), ale hlavně se mi jedná o Vinohradské tunely v Praze.
      Tunel I, dvoukolejný, má délku obou kolejí stejnou a vede na Smíchov – tam je to jednoznačné. Směrem na Vršovice, aby to bylo komplikované, může být délka projetého tunelu 1126m (Tunel II), ale i 1103m (Tunel III, západní kolej), nebo 1125m (Tunel III, východní kolej). Velmi pěkně je toto popsáno v článku na technetu ( https://technet.idnes.cz/tunel-ktery-spojil-prahu-se-svetem-dnes-slavi-135-let-fh2-/tec_technika.aspx?c=A060918_170744_tec_technika_kuz ), i když i tam mají u Tunelu III chybu – délka 1125m platí jen pro východní kolej. Tímto nechci nějak negativně „rýpat“ do úkolu a jeho hodnocení, ten rozdíl je opravdu jen v řádu jednotek metrů a není nijak zásadní, ale i přesto tam je 🙂

    3. Takže Hranické viadukty jsou jasné – tři oddělené stavby, každý vznikl v jiné době, jízdou osobním vlakem to splnit nelze.

      A podobně je to u Vinohradských tunelů – stavebně oddělené tunely vzniklé v jiné době. Odpověď je jednoduchá:
      Pokud prokážete splnění tohoto úkolu, a to i doložením patřičných zdrojů, tak to bude uznáno. Není opravdu v našich silách prověřit každý tunel nebo most v České republice. Úkol musí být stručný a jednoduchý a ne mít spoustu poznámek pod čarou. Každopádně platí, že vždy všem týmům budeme měřit stejným metrem.

      Doporučujeme mít u obou úkolů určitou rezervu – mám prověřeno, že se to při troše snahy a plánování splnit dá.

    4. Jasně, chápu, že není ve vašich silách přeměřovat všechny mosty a tunely a prověřovat data jejich výstavby. Také mi je jasné, že čím stručnější úkol, tím lepší pro soutěžící. Možná, že je podobných anomálií více, ale protože mě napadly tyto 2, tak jsem se na ně zeptal.

      Díky za odpovědi a za organizaci celé akce 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *