Ahoj, mám otázku ohledně startu. Můžeme vyjet vlakem dřív a počítat první zastávku po půlnoci jako výchozí bod, přestože pocházíme odjinud? Např. vyjedeme z Brna v deset večer a započítáme si jako startovní pozici Ostravu-první zastávku po půlnoci. Je to v pořádku? Díky za odpověď 🙂
Na Úvodní stránce po přihlášení naleznete důležité dokumenty k cestování. Především je to cestovní formulář ve formátech XLS a PDF. Mrkněte také na vzor, ať víte, jak máte cesťák vyplňovat.
Pro propagaci vašeho týmu ve vlaku jsme připravili leták. Můžete si jej vyzdobit podle svého gusta – (pro inspiraci opět můžete mrknout na vzor)
Jeňa – “ hamtače kilometrů “ – o to tu snad jde ,vymyslet trasu a ujet co nejvíce kilometrů za 24 hodin . Místo kulturního vyžití výstavy a pod. bych navrhoval tři kontrolní body , jeden na východě , jeden na západě a třetí ve středu republiky a to způsobem např. razítko v infocentru ČD a natisknout si ho z druhé strany jízdenky .A každý musí mít minimálně dvě razítka. Bylo by to spravedlivé pro všechny. Tak jak je to teď, to ztrácí podstatu maximální přeměny času na kilometry. Překonat vítěze z minulých kol je určitě pro všechny výzva a získání hodnotných cen ještě větší 🙂 Proto je kulturní vložka nutné zlo , kterou většina soutěživých týmů ledabyle odbude. Tady se prolíná dravá soutěž (hamtači kilometrů )s procházkou po pamětihodnostech . Ale ti co se budou procházet už vlastně nesoutěží a nedosáhnou tím pádem ani na žádnou cenu , což by je mohlo mrzet a v tom je to nespravedlivé . Soutěž je to parádní a velmi rád se jí zúčastním , ale dle mého názoru by chtěla krapet dopilovat.
Akce Křížem Křížem je skautská akce – a její síla je právě v její rozmanitosti – pro někoho to prostě vždy bude „akční závod“, kde musím urazit co nejvíce kilometrů… Pro jiné týmy zase pohodová projížďka vlakem s kytarou „sice nevyhrajem, ale zato si to užijem“. Je na každém týmu, jakou cestu si zvolí. Někdo bude chtít strávit v muzeu 5 hodin, jinému bude stačit 15 minut. Je to jen na vás. 🙂
Akce už z principu nemůže být úplně spravedlivá – protože logicky ten, kdo bydlí v Praze, Brně, Ostravě nebo na koridoru bude mít vždy startovní výhodu… Ale právě prvkem návštěvy památky, zábavy ve vlaku a setkávání s ostatními týmy může být akce přitažlivá i pro týmy třeba z Osoblahy. 🙂
P.S. Samozřejmě sbíráme nápady a postřehy vás soutěžících, a tak je možné že se v nějaké formě bonusové stanice v příštím ročníku objeví … Uvidíme 🙂
ČD neprochází tolika změnami, aby co JŘ to nová výzva. Soutěži v budoucích ročnících určitě nějaká malá obměna pravidel prospěje, protože pak už to nebudeme muset nazývat soutěží, ale „dnem ježdění po památkách“ 😀
že bychom příští rok zavedli nové pravidlo – kdo navštíví více památek, vyhrává? 😀 😀 ;D …
Nejvíc bych uvítal, kdyby SONE+ zavedli i na Slovensku 😀 … Samozřejmě, pokud máte nějaké nápady ohledně pravidel a průběhu akce, nejlépe když mi je konkrétně sdělíte na mejlu ;]
No, upřímě řečeno, nic lepšího než nejlepší tým vloni jsem nenašel, a kopírovat jejich je dost trapné, takže mám svojí dost originální trasu 1401 km. Na cestě je několik osobáků, dokonce i 810…
nevím jak ostatní, ale restaurace mne nijak kulturně neobohatí…
viz pravidla 3.4. … kdyby bylo málo inspirace viz tipy … ;]
Kolik je v Česku hradů, zámků, muzeí, galerií, rozhleden… a vy se zeptáte na hospodu :O. No, chápu, že chcete vyhrát (nejste sami :D) …pro všechny týmy zdůrazňuji, že návštěva pamětihodnosti je závaznou podmínkou akce.
Ahoj,chci se zeptat. Ségra přihlašovala náš tým do soutěže a nepřišel jí ještě žádný formulář na zapisování vlaků :|kde je chyba? :)Díky za odpověd
Jen tak pro informaci, předpokládám, že nikdo nenašel lepší trasu než nejlepší vloni. Co když některé týmy jednoduše budou kopírovat jejich trasu a tak vyhrajou? Je to zakázané?
Jo, to by mě zajímalo taky. Je to sice trochu nečestné, neslušné, ale myslím že se tací najdou….
Plánujeme se zúčastit této akce, ale potřebujeme se zeptat, jestli je minimum členů 3 (jak se píše v FAQ) nebo 2 (někde jsem četl)? Díky za odpověď a těším se až to vypukne 🙂
Podle pravidel má být start a cíl maximálně ve vzdálenosti 50 km. Musí poslední vlak vždy směřovat do stanice startu, tak jak je to vysvětleno na příkladech?
Poslední vlak nemusí směřovat do stanice startu, cílová stanice však musí být max. 50 traťových km od startu. Například ráno startujete z nějaké zapadlé vesnice u Opavy, pozdě večer vám však již přípoj do vaší startovní stanice nejede a proto cestu ukončíte v Opavě…
Jistě všichni víme, že v září vyjedou žluté vlaky. Jestli na nich bude platit SONE+ budiž otevřenou otázkou (asi spíš ne). Raději se zeptám rovnou. V rámci soutěže můžeme žlutý vláček použít, i když třeba SONE+ na něm platit nebude? 😛
Pokud bude dopravce RegioJet uznávat jízdní doklady SONE+, pak jeho vlaky bude možné v rámci akce využít. Uvidíme, jak to se startem žlutého dopravce bude… Na jízdenku SONE+ lze cestovat kromě ČD také u dopravců Viamont a Vogtlandbahn.
Ahoj, scháním parťáky do týmu. Mám zběžně promyšlenou trasu, ale ještě to doladíme, startovalo by se pravděpodobně z Hranic na Moravě nebo z Prahy. Pokud byste někdo měl zájem, napiště mail, budu rád za každou zprávu. Díky 🙂
Ahoj, mám otázku ohledně startu. Můžeme vyjet vlakem dřív a počítat první zastávku po půlnoci jako výchozí bod, přestože pocházíme odjinud? Např. vyjedeme z Brna v deset večer a započítáme si jako startovní pozici Ostravu-první zastávku po půlnoci. Je to v pořádku? Díky za odpověď 🙂
Dobrý den. Mám dotaz ohledně SONE+. Opravdu 24. září bude SONE+ platit bez omezení věku?? Na webu ČD to nikde nemohu najít :S Předem děkuji.
Je to opravdu tak, píše se to na stránkách Dne železnice 🙂 viz. http://www.denzeleznice.cz/novinky/cestujte-v-den-zeleznice-se-sone
Na Úvodní stránce po přihlášení naleznete důležité dokumenty k cestování. Především je to cestovní formulář ve formátech XLS a PDF. Mrkněte také na vzor, ať víte, jak máte cesťák vyplňovat.
Pro propagaci vašeho týmu ve vlaku jsme připravili leták. Můžete si jej vyzdobit podle svého gusta – (pro inspiraci opět můžete mrknout na vzor)
Jeňa – “ hamtače kilometrů “ – o to tu snad jde ,vymyslet trasu a ujet co nejvíce kilometrů za 24 hodin . Místo kulturního vyžití výstavy a pod. bych navrhoval tři kontrolní body , jeden na východě , jeden na západě a třetí ve středu republiky a to způsobem např. razítko v infocentru ČD a natisknout si ho z druhé strany jízdenky .A každý musí mít minimálně dvě razítka. Bylo by to spravedlivé pro všechny. Tak jak je to teď, to ztrácí podstatu maximální přeměny času na kilometry. Překonat vítěze z minulých kol je určitě pro všechny výzva a získání hodnotných cen ještě větší 🙂 Proto je kulturní vložka nutné zlo , kterou většina soutěživých týmů ledabyle odbude. Tady se prolíná dravá soutěž (hamtači kilometrů )s procházkou po pamětihodnostech . Ale ti co se budou procházet už vlastně nesoutěží a nedosáhnou tím pádem ani na žádnou cenu , což by je mohlo mrzet a v tom je to nespravedlivé . Soutěž je to parádní a velmi rád se jí zúčastním , ale dle mého názoru by chtěla krapet dopilovat.
Díky za názor barbadosi 🙂
Akce Křížem Křížem je skautská akce – a její síla je právě v její rozmanitosti – pro někoho to prostě vždy bude „akční závod“, kde musím urazit co nejvíce kilometrů… Pro jiné týmy zase pohodová projížďka vlakem s kytarou „sice nevyhrajem, ale zato si to užijem“. Je na každém týmu, jakou cestu si zvolí. Někdo bude chtít strávit v muzeu 5 hodin, jinému bude stačit 15 minut. Je to jen na vás. 🙂
Akce už z principu nemůže být úplně spravedlivá – protože logicky ten, kdo bydlí v Praze, Brně, Ostravě nebo na koridoru bude mít vždy startovní výhodu… Ale právě prvkem návštěvy památky, zábavy ve vlaku a setkávání s ostatními týmy může být akce přitažlivá i pro týmy třeba z Osoblahy. 🙂
P.S. Samozřejmě sbíráme nápady a postřehy vás soutěžících, a tak je možné že se v nějaké formě bonusové stanice v příštím ročníku objeví … Uvidíme 🙂
ČD neprochází tolika změnami, aby co JŘ to nová výzva. Soutěži v budoucích ročnících určitě nějaká malá obměna pravidel prospěje, protože pak už to nebudeme muset nazývat soutěží, ale „dnem ježdění po památkách“ 😀
že bychom příští rok zavedli nové pravidlo – kdo navštíví více památek, vyhrává? 😀 😀 ;D …
Nejvíc bych uvítal, kdyby SONE+ zavedli i na Slovensku 😀 … Samozřejmě, pokud máte nějaké nápady ohledně pravidel a průběhu akce, nejlépe když mi je konkrétně sdělíte na mejlu ;]
No, upřímě řečeno, nic lepšího než nejlepší tým vloni jsem nenašel, a kopírovat jejich je dost trapné, takže mám svojí dost originální trasu 1401 km. Na cestě je několik osobáků, dokonce i 810…
kopírování je pro hamťače kilometrů … a vcelku neoriginální … :O
mmm 810tka, to bude jízda ;]
ano, zkusme být originální 😀 … jezdit écéčkama a navštěvovat Modelový svět umí každý 😀 ;D ;D
Lidi pochlubte se jaké máte trasy a kolik Vám to ukazuje kiláčků ?
myslím, že se všichni rádi pochlubí 25.9. ;D
Ahoj , chtěl bych se zeptat , jestli účtenka z restaurace platí za kulturní akci ? Díky za odpověď 😛
nevím jak ostatní, ale restaurace mne nijak kulturně neobohatí…
viz pravidla 3.4. … kdyby bylo málo inspirace viz tipy … ;]
Kolik je v Česku hradů, zámků, muzeí, galerií, rozhleden… a vy se zeptáte na hospodu :O. No, chápu, že chcete vyhrát (nejste sami :D) …pro všechny týmy zdůrazňuji, že návštěva pamětihodnosti je závaznou podmínkou akce.
Ahoj,chci se zeptat. Ségra přihlašovala náš tým do soutěže a nepřišel jí ještě žádný formulář na zapisování vlaků :|kde je chyba? :)Díky za odpověd
Ahoj Dájo. Neboj, formulář vám přijde včas 🙂 (v neděli, případně na začátku příštího týdne). Mišák
Zdravím hledám pivní skauty se špetkou logistického myšlení ..
Zdravím!
Nehledáte ještě někdo někoho do týmu?? Ten můj se rozpad a já se chci zúčastnit, tak narychlo hledám někoho nového 🙂
Jen tak pro informaci, předpokládám, že nikdo nenašel lepší trasu než nejlepší vloni. Co když některé týmy jednoduše budou kopírovat jejich trasu a tak vyhrajou? Je to zakázané?
Jo, to by mě zajímalo taky. Je to sice trochu nečestné, neslušné, ale myslím že se tací najdou….
Plánujeme se zúčastit této akce, ale potřebujeme se zeptat, jestli je minimum členů 3 (jak se píše v FAQ) nebo 2 (někde jsem četl)? Díky za odpověď a těším se až to vypukne 🙂
ano, minimum jsou 3 lidi v týmu, tzn. 1 vedoucí + 2 další účastníci 😉
Máme v plánu zúčastnit se týhle super dobrodružný akce :)chci se zeptat jestli se platí nějaký poplatek?? něco jako startovné?? díky 🙂
Startovné se neplatí – registrace do soutěže je zdarma.
Tým platí pouze jízdenku SONE+ (550 Kč), kterou si sám kupuje na nádraží.
Tak se zase těšíme 🙂 Btw – Povedený plakát 🙂
Podle pravidel má být start a cíl maximálně ve vzdálenosti 50 km. Musí poslední vlak vždy směřovat do stanice startu, tak jak je to vysvětleno na příkladech?
Poslední vlak nemusí směřovat do stanice startu, cílová stanice však musí být max. 50 traťových km od startu. Například ráno startujete z nějaké zapadlé vesnice u Opavy, pozdě večer vám však již přípoj do vaší startovní stanice nejede a proto cestu ukončíte v Opavě…
Jistě všichni víme, že v září vyjedou žluté vlaky. Jestli na nich bude platit SONE+ budiž otevřenou otázkou (asi spíš ne). Raději se zeptám rovnou. V rámci soutěže můžeme žlutý vláček použít, i když třeba SONE+ na něm platit nebude? 😛
Pokud bude dopravce RegioJet uznávat jízdní doklady SONE+, pak jeho vlaky bude možné v rámci akce využít. Uvidíme, jak to se startem žlutého dopravce bude… Na jízdenku SONE+ lze cestovat kromě ČD také u dopravců Viamont a Vogtlandbahn.
Ahoj, scháním parťáky do týmu. Mám zběžně promyšlenou trasu, ale ještě to doladíme, startovalo by se pravděpodobně z Hranic na Moravě nebo z Prahy. Pokud byste někdo měl zájem, napiště mail, budu rád za každou zprávu. Díky 🙂
Jen pro zajímavost. Už se ví co vítězný team vyhrál za ceny? Většina lidí šla do toho s tím, že vyhraje propisku a tričko 😀
My trička a diplom. Děkujeme!
Článek na Želpage
Kdo touží po bonusových stanicích, může si vyzkoušet 4x do roka Železniční rallye. Poslední letošní už tuto sobotu v Praze!