eláááánůůůů =O …. to záleží – překvapivě – hlavně na vás účastnících 🙂 … jsou-li týmy spolehlivé, komunikují, plní-li vše podle pravidel a dodávají dokumentaci včas, pak se všechny starosti rozpráší a změní se jen v radost ;D
Já bych akci popřál co nejvíce nadšených cestovatelů – spokojených účastníků a co nejméně „černých oveček“ … 😉
Na viděnou 28. září 2013.
Panejo, státní svátek… To bych, Mišáku, zvážil zahrnout do hodnocení – taková fotka u soch svatého Václava za 100 bodů atp.!
Měl bych ještě dotaz: Je někde poodhaleno tajemství razítka?
Kolik takových soch svatý Václav má? 🙂 … Na Václaváku je to poněkud jednoduché, na Vyšehradě už horší… Ale na to je ještě spousta času…
Tajemství razítka bylo poodhaleno… díky tomu jej některé týmy získaly od jednoho účastníka akce 😉 … Některé se pokoušely jej získat u pokladen, což nebylo správné řešení úkolu 😀
Půlnoc ODBILA – a s ní i oficiální uzávěrka pro nahrávání podkladů z akce. Některé týmy však stále nedodaly cestovní formulář, fotografie z akce a vstupenky. Nezapomněli jste?! Neotálejte!
Nyní NAHRÁVEJTE své cestovní formuláře, oskenované vstupenky a alespoň 5 fotografií z cesty. Nahrávání je možné přímo na stránce vašeho týmu na webu akce. Uzávěrka: pondělí 1.10. 23:59.
V případě technických potíží s nahráváním kontaktujte výhradně správce webu – Jeňu
Pozor! Ještě DNES posílám podklady pro první reportáž z akce do vybraných – i celostátních médií! Máte vydařené a skvělé fotky?! Nebo zážitky, o které byste se chtěli podělit? Své příběhy a nejlepší fotografie nejlépe v plném rozlišení zasílejte na krizemkrazem@email.cz nebo na m.cestr@gmail.com – NEJLÉPE dnes do 20:00 ! *skaut*
Přeji všem hodně zdaru a na cestách méně komplikací než bylo dneska. A komu by to nestačilo, toho zvu 13.10. na 12hodinovou železniční rallye z Prahy (http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/kr)
Lepší otázka je: „A kdo zažije více zážitků během 24 hodin než my?“ *skaut* 😉
To Mišák: No počítám, že v tomto bysme mohli vyhrát i my, protože s týmem pár zážitků (peripetií) máme a to jsme ještě ani nevyjeli.
Vymyslet možná, proveditelnost už je věc druhá ;D
Na zastávku za hranice ČR se můžu s jízenkou SO-NE dostat pouze osobákem? Nebo je možné se např. do zast. Čadca (SK) dostat rychlíkem a zpátky typem Ex? Případně jakou extra jízdenku bych si musel koupit?
„Akce se koná na území České republiky, v železniční síti ČR.
Vlaky kategorie Os můžete jet až do prvních pohraničních stanic sousedních států (např. Retz, Hohenau, Čadca, Furth im Wald)“ viz pravidla
Když je v pravidlech napsáno „Os“, tak skutečně jenom Os :O !! Proč v tom hledat nějaké zádrhely? Když je v pravidlech uvedeno, že se cestuje na SONE+, tak dotaz na dodatečné jízdenky je už zbytečný… zZz
Ještě mě napadla věc;
je možné jít pěšky úsek Karlovy Vary hl.n. – KV-Březová, když je mezi těmito stanicemi ještě zastávka Doubí u KV?
Myslím si totiž, že Březová už nepatří ke KV, ikyž to má v názvu zastávky
Březová je v současné době již samostatnou obcí. Doubí je naopak navzdory názvu zastávky částí města Karlovy Vary. Avšak žst. Karlovy Vary – Březová leží na katastrálním území Doubí, tzn. na území města Karlových Varů !! (zastávka neleží na území obce Březová). Je to srozumitelné?
To znamená, že zde lze využít možnosti přesunů „v rámci jedné obce“. Otázkou je, zda není na místě dobývání bonusové stanice – už z podstaty věci – vlakem 🙂 …Ale jak sami vidíte – stále se objevují další a další zapeklité případy 😉 Řešení není vždy jednoduché…
Ahoj,
nerad otravuju, ale přečetl jsem pravidla, FAQ i tohle Fórum a uspokojivou odpověď nikde nenašel. ČD mají někde v tarifu pravidlo garance posledního přípoje, asi víte o co jde. Předpokládejme, že využijeme tohoto pravidla a ČD nás pošlou taxíkem / vlakem jiného dopravce / vypraví zvláštní vlak (i to se prý stává). Lze tuto náhradní dopravu uznat jako část trasy KKR? Dle FAQ je taxi vyloučeno, ale co třeba ten zvláštní osobní vlak? 🙂
Díky
PS. Kdyby se našel někdo, kdo o tomto „pravidlu“ ČD má přesné informace, rád bych se ho zeptal na pár detailů (co to přesně znamená „poslední přípoj“, atp.). Kdyžtak PM, ať tady nespamujeme.
Opravdu je to tak jak píšeš . Pravidlo posledního přípoje platí . Jen bych poupravil že ČD vypravují nejen zvláštní vlak , ale už i vrtulník . A ten bych být tebou využil . Stačí informovat výpravčí ve stanici a ten je povinný neprodleně tuto službu objednat . Zpravidla do 30 minut je přistaven, po tuto dobu je výpravčí povinen podávat občerstvení . V době okolo 12 hodiny podává oběd a okolo 18 hodiny večeři.
Pokud se vám podaří přesvědčit ČD, aby vám vypravily „mimořádný motorový osobní vlak“, který dorazí do vaší cílové stanice do půlnoci, pak nevidím problém =O
Jiné dopravní prostředky neuznáváme. Domníváme se však, že 100 km je dostatečná vzdálenost, která v mnohých takových případech problém vyřeší (a pak už si mimo soutěž klidně jeďte/leťte čímkoliv)…
Zvláštní osobní vlak je asi poslední řešení, když je těch lidí nějak výrazně víc než málo. Četl jsem, že už se to párkrát stalo 🙂
Robert: Díky 🙂
Ahoj – měl bych dotaz na bodování prémiových stanic. Např. jedeme vlakem EC Břeclav – Brno, který projíždí prémiovoustanicí Ladná. bude uznáno 50 bodů za tuto stanici, byť tam vlak nestaví?
A když např. vlak stojí dle JŘ v prémiové stanici třeba 5 minut. když z vlaku vystoupíme, vyfotíme se a pojedem stejným vlakem dál, započítá se nám 100 bodů? neporušíme tím nějaké pravidlo?
Díky za informace 🙂
Samozřejmě – počítá se i průjezd vlakem, který nezastavuje. To, že je to zrovna na koridoru je štěstí, ale je to štěstí pro většinu týmů 😉 – Za průjezd tedy 50 bodů
Lukáši, zkus si přečíst odpověď asi tak o dva příspěvky níže :):)
Chtěl bych se zeptat na razítka. Bude nějak specifikováno kde, jak, kolik (maximální množství, protože jestli někdo získá 6 razítek, tak jeho cesta už moc důležitá ani nebude 😀 ) jich bude možné získat? Kdo je bude dávat, budou se plnit úkoly nebo prosit průvodčí? 😀
Razítko bude pouze jedno – jedno nezaměnitelné speciální razítko ;-), které se někde objeví a někde zase zmizí… Je to žolík, který může získat každý tým jen jednou (stejně jako může jednou využít body z bonusovek a jednou splnit každý soutěžní úkol)…
Nelamte si hlavu, jak ho získáte 😉 Pokud budete zababušení v kupéčku, tak ho nezískáte. A průvodčí nebo pokladní vám ho taky nedá 😀
Jsme tajemní, že? 😉
Měl bych dotaz k hodnocení bonusové stanice. V pravidlech je psáno „bonusová stanice – výstup & společná fotka“. Pokud stihneme fotku při pobytu vlaku ve stanici a stejným vlakem budeme pokračovat, je to hodnoceno za 50 nebo za 100 bodů?
Ano, je možné vystoupit a nastoupit zpět do stejného vlaku a počítat si plné dobytí stanice za 100 bodů! V některých stanicích to není problém, protože tam vlak čeká několik minut.
!! Nicméně nesmíte ohrozit sami sebe (přebíhání přes koleje!) a ani omezit provoz ČD, způsobit zpoždění vlaku ve stylu „Počkej Franto, ještě nepískej, ještě se fotíme“. To jistě chápete. Takto učiňte nejlépe po domluvě s průvodčím ve vlaku a jeho případný nesouhlas respektujte !!
Děkuji oběma za odpovědi, velmi mě potěšili 🙂 . Ano, mám právě v plánu rezervaci SOOS, kde vstupenku získáme, takže to je super , že se uznává :]
Taktéž děkuji za vysvětlení bodů, budem se snažit získat co nejvíc a vyhrát.
Poslední dotaz B) – v JŘ je u trati 162 (Kralovice u Rakovníka – Rakovník) uvedena bus linka 460790 s poznámkou, že v úseku Kralovice žel.st. – Mladotice žel.st. platí také tarif ČD – vi zde: http://gvd.cd.cz/gvd/CZ_k162_111211_02.pdf – chápu to tak, že se tento spoj dá využít? Jelikož je to ve svém slova smyslu náhrada za neprovozovaný úsek Mladotice – Kralovice, kde vlaky nejezdi a do loňského roku tam byla NAD… Díky i za tuto odpověď, neradi bych se dostal do nepříjemností, že by se to pak případně nedalo uznat :]
Jste odvážní, když se chcete vydat do těchto končin 😉
Trať Kralovice – Mladotice je zrušenou lokálkou, která postupně mizí pod rozrůstající se vegetací a pod rukami sběračů kovů a bezdomovců… Je smutné, ale na ní už se vlaky nikdy nevrátí. Pokud se zruší trať, tak je logické, že kraj zavede mezi danými obcemi autobusovou dopravu. Už to ale není náhradní autobusová doprava, ale běžná autobusová linka.
Doklady ČD v Plzeňském kraji platí na více autobusových linkách. A to dokonce i v úsecích, kde vlaky stále jezdí (Plasy – Blatno). Je to nadstandartní domluva ČD a vedení kraje. Autobusy ale provozuje ČSAD. Jízdenky ČD platí například také v Airport Expressu (DP Praha) a v ČD Busu, provozovaném Veolií, ani tyto však nejsou na naší železniční akci uznávány z prozaického důvodu – nejsou prostě vlakem!
Úsek Kralovice – Mladotice bych mohl srovnat s úsekem Dolní Lipka – Hanušovice, s tím rozdílem, že v prvním příkladu je trať ve stádiu rozkladu. I mezi Lipkou a Hanušovicemi jezdí autobusy, které jsou ve svém slova smyslu náhradní dopravou za vlaky.
Je to výzva pro budoucí ročníky akce se podrobně zabývat potenciálním rozšířením i na autobusové linky – a třeba i na vlaky nových dopravců. S přibývajícím počtem takových autobusových spojů a s rozšiřující se likvidací lokálek to bude na pořadu dne.
A ještě bych měl jeden dotaz – potřebuji mít vše jasné, tuto soutěž jedu poprvé, takže to potřebuji pochopit. K bonusům:
– bonusové stanice : za projetí stanice 50 bodů chápu, přestup tam 100 b, taky chápu. Nechápu to pokračování, resp. poznámku „do max. výše 100 bodů“. Mám to chápat tak, že když např. projedu zast. Kařízek (50 b.) a pak přestoupím/vystupím ve Světlé n. S. (za 100 b), tak získám jen těch 100 bodů??
Omlouvám se za tolik dotazů, ale snad je už poslední. Těším se na odpověď.
Ne, bonusy se sčítají, takže např. za ten průjezd Kařízkem a výstup/přestup ve Světlé n. S. je 150 bodů.
„do max. výše 100 bodů“ znamená, že když např. Světlou n. S. projedete a při další cestě v průběhu dne tam i vystoupíte, tak se započítává to hodnotnější, tedy těch 100 bodů za výstup (samozřejmě s fotkou týmu).
(Podobně: když projedete 2x v průběhu dne třeba tím Kařízkem, tak se započítává jen jeden průjezd za 50 bodů).
Tak se nám podařilo sehnat 3 lidi a registrovali jsme se. Ale dotaz k povinně navštívenému místu. V pravidlech se píše že…“ alespoň jeden libovolný památkový, turistický či kulturní objekt,“ – vybral jsem si Národní přírodní rezervaci – spadá také do tohoto místa?
A druhý dotaz – dá se toto místo zároveň použít jako body do bonusového úkolu „přírodní památka“ ?
Díky za info, abych věděl jak plánovat
Národní přírodní rezervace do povinné návštěvy místa nespadá, leda by vám tam dali vstupenky 😀 Vyberte si místo, kde určitě získáte vstupenky.
Do bonusu se to taky použít nedá, protože jde o Národní přírodní rezervaci, ale bonus se vztahuje jen na Přírodní památku nebo Národní přírodní památku, což je něco jiného.
Pokud se v této národní přírodní rezervaci kupují na okruh vstupenky (to je např. Rejvíz nebo SOOS), pak je to regulérní návštěvní místo! 🙂
Pro seznam daných lokalit je třeba se proklikat zde, národní přírodní památky jsou pak i na Wikipedii.
Ahoj, mám dotaz. Chtěla bych se zeptat, jestli je možné přijet např. do stanice Praha hl. nádraží a dále pokračovat z železniční zastávky Praha, Holešovice?
Díky za odpověď. 🙂
Je nás v týmu pět, ale ještě se neví, jestli bude moct nejstarší dcera. Je možné dodatečně někoho z týmu odebrat popřípadě nahradit? Děkuji za odpověď.
Samozřejmě, jména a počty účastníků můžete změnit i po přihlášení týmu 😉 … Pro nás je klíčové jméno a příjmení vedoucího týmu, tedy toho, kdo je za celý tým zodpovědný 🙂 …
Tak ještě jeden dotaz – vím, že je potřeba minimálně tří členů do skupiny, ale co když sice budeme tři, ale někdo onemocní a nebude moci jet?? To se pak nebude moci účastnit nikdo??
Slyšel jsem něco o nášivkách na kroj! Jak si to máme zařídit??
V současné době je již vyprodáno :S Zatím evidujeme předběžné počty dalších zájemců…
Rád bych poděkoval organizátorům za úspěšně proběhlý další ročník akce a popřál jim mnoho dalších nápadů a elánu do budoucích let!
eláááánůůůů =O …. to záleží – překvapivě – hlavně na vás účastnících 🙂 … jsou-li týmy spolehlivé, komunikují, plní-li vše podle pravidel a dodávají dokumentaci včas, pak se všechny starosti rozpráší a změní se jen v radost ;D
Já bych akci popřál co nejvíce nadšených cestovatelů – spokojených účastníků a co nejméně „černých oveček“ … 😉
Na viděnou 28. září 2013.
Panejo, státní svátek… To bych, Mišáku, zvážil zahrnout do hodnocení – taková fotka u soch svatého Václava za 100 bodů atp.!
Měl bych ještě dotaz: Je někde poodhaleno tajemství razítka?
Kolik takových soch svatý Václav má? 🙂 … Na Václaváku je to poněkud jednoduché, na Vyšehradě už horší… Ale na to je ještě spousta času…
Tajemství razítka bylo poodhaleno… díky tomu jej některé týmy získaly od jednoho účastníka akce 😉 … Některé se pokoušely jej získat u pokladen, což nebylo správné řešení úkolu 😀
Půlnoc ODBILA – a s ní i oficiální uzávěrka pro nahrávání podkladů z akce. Některé týmy však stále nedodaly cestovní formulář, fotografie z akce a vstupenky. Nezapomněli jste?! Neotálejte!
Zdravím,
zajímá mě, když jsme daný úsek jeli už po třetí, jak to mám počítat? (1x plnou a 2x 10% ?) Nikde jsem to nenašla.
Děkuji za odpověď.
Ano, přesně tak
Nyní NAHRÁVEJTE své cestovní formuláře, oskenované vstupenky a alespoň 5 fotografií z cesty. Nahrávání je možné přímo na stránce vašeho týmu na webu akce. Uzávěrka: pondělí 1.10. 23:59.
V případě technických potíží s nahráváním kontaktujte výhradně správce webu – Jeňu
Pozor! Ještě DNES posílám podklady pro první reportáž z akce do vybraných – i celostátních médií! Máte vydařené a skvělé fotky?! Nebo zážitky, o které byste se chtěli podělit? Své příběhy a nejlepší fotografie nejlépe v plném rozlišení zasílejte na krizemkrazem@email.cz nebo na m.cestr@gmail.com – NEJLÉPE dnes do 20:00 ! *skaut*
Přeji všem hodně zdaru a na cestách méně komplikací než bylo dneska. A komu by to nestačilo, toho zvu 13.10. na 12hodinovou železniční rallye z Prahy (http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/kr)
Též přejeme hodně štěstí všem týmům
ahoj, můžeme si koupit rodinnou vstupenku( dva dospělí a dvě děti) nebo musí mít každý svou vstupenku třeba do zoo.sobol
samozřejmě rodinnou :),
Rodinné a skupinové vstupenky vůbec nejsou problém, podstatné je, aby se návštěvy účastnili všichni členové týmu 🙂
Ahoj lidi , schválně komu se povedlo vymyslet trasu za víc jak 1900 bodů vč. bonusů 😛 ?
doufám, že to je provokace !!
Lepší otázka je: „A kdo zažije více zážitků během 24 hodin než my?“ *skaut* 😉
To Mišák: No počítám, že v tomto bysme mohli vyhrát i my, protože s týmem pár zážitků (peripetií) máme a to jsme ještě ani nevyjeli.
Vymyslet možná, proveditelnost už je věc druhá ;D
Na zastávku za hranice ČR se můžu s jízenkou SO-NE dostat pouze osobákem? Nebo je možné se např. do zast. Čadca (SK) dostat rychlíkem a zpátky typem Ex? Případně jakou extra jízdenku bych si musel koupit?
„Akce se koná na území České republiky, v železniční síti ČR.
Vlaky kategorie Os můžete jet až do prvních pohraničních stanic sousedních států (např. Retz, Hohenau, Čadca, Furth im Wald)“ viz pravidla
Když je v pravidlech napsáno „Os“, tak skutečně jenom Os :O !! Proč v tom hledat nějaké zádrhely? Když je v pravidlech uvedeno, že se cestuje na SONE+, tak dotaz na dodatečné jízdenky je už zbytečný… zZz
Ještě mě napadla věc;
je možné jít pěšky úsek Karlovy Vary hl.n. – KV-Březová, když je mezi těmito stanicemi ještě zastávka Doubí u KV?
Myslím si totiž, že Březová už nepatří ke KV, ikyž to má v názvu zastávky
Březová je v současné době již samostatnou obcí. Doubí je naopak navzdory názvu zastávky částí města Karlovy Vary. Avšak žst. Karlovy Vary – Březová leží na katastrálním území Doubí, tzn. na území města Karlových Varů !! (zastávka neleží na území obce Březová). Je to srozumitelné?
To znamená, že zde lze využít možnosti přesunů „v rámci jedné obce“. Otázkou je, zda není na místě dobývání bonusové stanice – už z podstaty věci – vlakem 🙂 …Ale jak sami vidíte – stále se objevují další a další zapeklité případy 😉 Řešení není vždy jednoduché…
Ahoj,
nerad otravuju, ale přečetl jsem pravidla, FAQ i tohle Fórum a uspokojivou odpověď nikde nenašel. ČD mají někde v tarifu pravidlo garance posledního přípoje, asi víte o co jde. Předpokládejme, že využijeme tohoto pravidla a ČD nás pošlou taxíkem / vlakem jiného dopravce / vypraví zvláštní vlak (i to se prý stává). Lze tuto náhradní dopravu uznat jako část trasy KKR? Dle FAQ je taxi vyloučeno, ale co třeba ten zvláštní osobní vlak? 🙂
Díky
PS. Kdyby se našel někdo, kdo o tomto „pravidlu“ ČD má přesné informace, rád bych se ho zeptal na pár detailů (co to přesně znamená „poslední přípoj“, atp.). Kdyžtak PM, ať tady nespamujeme.
Opravdu je to tak jak píšeš . Pravidlo posledního přípoje platí . Jen bych poupravil že ČD vypravují nejen zvláštní vlak , ale už i vrtulník . A ten bych být tebou využil . Stačí informovat výpravčí ve stanici a ten je povinný neprodleně tuto službu objednat . Zpravidla do 30 minut je přistaven, po tuto dobu je výpravčí povinen podávat občerstvení . V době okolo 12 hodiny podává oběd a okolo 18 hodiny večeři.
Pokud se vám podaří přesvědčit ČD, aby vám vypravily „mimořádný motorový osobní vlak“, který dorazí do vaší cílové stanice do půlnoci, pak nevidím problém =O
Jiné dopravní prostředky neuznáváme. Domníváme se však, že 100 km je dostatečná vzdálenost, která v mnohých takových případech problém vyřeší (a pak už si mimo soutěž klidně jeďte/leťte čímkoliv)…
Ztrátu posledního přípoje apod. řeší SPPO (Smluvní přepravní podmínky), část šestá, kapitola I, oddíl B. Dají se najít na http://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/
Zvláštní osobní vlak je asi poslední řešení, když je těch lidí nějak výrazně víc než málo. Četl jsem, že už se to párkrát stalo 🙂
Robert: Díky 🙂
Ahoj – měl bych dotaz na bodování prémiových stanic. Např. jedeme vlakem EC Břeclav – Brno, který projíždí prémiovoustanicí Ladná. bude uznáno 50 bodů za tuto stanici, byť tam vlak nestaví?
A když např. vlak stojí dle JŘ v prémiové stanici třeba 5 minut. když z vlaku vystoupíme, vyfotíme se a pojedem stejným vlakem dál, započítá se nám 100 bodů? neporušíme tím nějaké pravidlo?
Díky za informace 🙂
Samozřejmě – počítá se i průjezd vlakem, který nezastavuje. To, že je to zrovna na koridoru je štěstí, ale je to štěstí pro většinu týmů 😉 – Za průjezd tedy 50 bodů
Lukáši, zkus si přečíst odpověď asi tak o dva příspěvky níže :):)
Chtěl bych se zeptat na razítka. Bude nějak specifikováno kde, jak, kolik (maximální množství, protože jestli někdo získá 6 razítek, tak jeho cesta už moc důležitá ani nebude 😀 ) jich bude možné získat? Kdo je bude dávat, budou se plnit úkoly nebo prosit průvodčí? 😀
Razítko bude pouze jedno – jedno nezaměnitelné speciální razítko ;-), které se někde objeví a někde zase zmizí… Je to žolík, který může získat každý tým jen jednou (stejně jako může jednou využít body z bonusovek a jednou splnit každý soutěžní úkol)…
Nelamte si hlavu, jak ho získáte 😉 Pokud budete zababušení v kupéčku, tak ho nezískáte. A průvodčí nebo pokladní vám ho taky nedá 😀
Jsme tajemní, že? 😉
Měl bych dotaz k hodnocení bonusové stanice. V pravidlech je psáno „bonusová stanice – výstup & společná fotka“. Pokud stihneme fotku při pobytu vlaku ve stanici a stejným vlakem budeme pokračovat, je to hodnoceno za 50 nebo za 100 bodů?
Ano, je možné vystoupit a nastoupit zpět do stejného vlaku a počítat si plné dobytí stanice za 100 bodů! V některých stanicích to není problém, protože tam vlak čeká několik minut.
!! Nicméně nesmíte ohrozit sami sebe (přebíhání přes koleje!) a ani omezit provoz ČD, způsobit zpoždění vlaku ve stylu „Počkej Franto, ještě nepískej, ještě se fotíme“. To jistě chápete. Takto učiňte nejlépe po domluvě s průvodčím ve vlaku a jeho případný nesouhlas respektujte !!
Děkuji oběma za odpovědi, velmi mě potěšili 🙂 . Ano, mám právě v plánu rezervaci SOOS, kde vstupenku získáme, takže to je super , že se uznává :]
Taktéž děkuji za vysvětlení bodů, budem se snažit získat co nejvíc a vyhrát.
Poslední dotaz B) – v JŘ je u trati 162 (Kralovice u Rakovníka – Rakovník) uvedena bus linka 460790 s poznámkou, že v úseku Kralovice žel.st. – Mladotice žel.st. platí také tarif ČD – vi zde: http://gvd.cd.cz/gvd/CZ_k162_111211_02.pdf – chápu to tak, že se tento spoj dá využít? Jelikož je to ve svém slova smyslu náhrada za neprovozovaný úsek Mladotice – Kralovice, kde vlaky nejezdi a do loňského roku tam byla NAD… Díky i za tuto odpověď, neradi bych se dostal do nepříjemností, že by se to pak případně nedalo uznat :]
Jste odvážní, když se chcete vydat do těchto končin 😉
Trať Kralovice – Mladotice je zrušenou lokálkou, která postupně mizí pod rozrůstající se vegetací a pod rukami sběračů kovů a bezdomovců… Je smutné, ale na ní už se vlaky nikdy nevrátí. Pokud se zruší trať, tak je logické, že kraj zavede mezi danými obcemi autobusovou dopravu. Už to ale není náhradní autobusová doprava, ale běžná autobusová linka.
Doklady ČD v Plzeňském kraji platí na více autobusových linkách. A to dokonce i v úsecích, kde vlaky stále jezdí (Plasy – Blatno). Je to nadstandartní domluva ČD a vedení kraje. Autobusy ale provozuje ČSAD. Jízdenky ČD platí například také v Airport Expressu (DP Praha) a v ČD Busu, provozovaném Veolií, ani tyto však nejsou na naší železniční akci uznávány z prozaického důvodu – nejsou prostě vlakem!
Úsek Kralovice – Mladotice bych mohl srovnat s úsekem Dolní Lipka – Hanušovice, s tím rozdílem, že v prvním příkladu je trať ve stádiu rozkladu. I mezi Lipkou a Hanušovicemi jezdí autobusy, které jsou ve svém slova smyslu náhradní dopravou za vlaky.
Je to výzva pro budoucí ročníky akce se podrobně zabývat potenciálním rozšířením i na autobusové linky – a třeba i na vlaky nových dopravců. S přibývajícím počtem takových autobusových spojů a s rozšiřující se likvidací lokálek to bude na pořadu dne.
A ještě bych měl jeden dotaz – potřebuji mít vše jasné, tuto soutěž jedu poprvé, takže to potřebuji pochopit. K bonusům:
– bonusové stanice : za projetí stanice 50 bodů chápu, přestup tam 100 b, taky chápu. Nechápu to pokračování, resp. poznámku „do max. výše 100 bodů“. Mám to chápat tak, že když např. projedu zast. Kařízek (50 b.) a pak přestoupím/vystupím ve Světlé n. S. (za 100 b), tak získám jen těch 100 bodů??
Omlouvám se za tolik dotazů, ale snad je už poslední. Těším se na odpověď.
Ne, bonusy se sčítají, takže např. za ten průjezd Kařízkem a výstup/přestup ve Světlé n. S. je 150 bodů.
„do max. výše 100 bodů“ znamená, že když např. Světlou n. S. projedete a při další cestě v průběhu dne tam i vystoupíte, tak se započítává to hodnotnější, tedy těch 100 bodů za výstup (samozřejmě s fotkou týmu).
(Podobně: když projedete 2x v průběhu dne třeba tím Kařízkem, tak se započítává jen jeden průjezd za 50 bodů).
Tak se nám podařilo sehnat 3 lidi a registrovali jsme se. Ale dotaz k povinně navštívenému místu. V pravidlech se píše že…“ alespoň jeden libovolný památkový, turistický či kulturní objekt,“ – vybral jsem si Národní přírodní rezervaci – spadá také do tohoto místa?
A druhý dotaz – dá se toto místo zároveň použít jako body do bonusového úkolu „přírodní památka“ ?
Díky za info, abych věděl jak plánovat
Národní přírodní rezervace do povinné návštěvy místa nespadá, leda by vám tam dali vstupenky 😀 Vyberte si místo, kde určitě získáte vstupenky.
Do bonusu se to taky použít nedá, protože jde o Národní přírodní rezervaci, ale bonus se vztahuje jen na Přírodní památku nebo Národní přírodní památku, což je něco jiného.
Pokud se v této národní přírodní rezervaci kupují na okruh vstupenky (to je např. Rejvíz nebo SOOS), pak je to regulérní návštěvní místo! 🙂
Pokud ne, vyberte si prosím jiné návštěvní místo 🙂 Bonusové body získáte za kategorii ochrany přírodní památka / národní přírodní památka..
Pro seznam daných lokalit je třeba se proklikat zde, národní přírodní památky jsou pak i na Wikipedii.
Ahoj, mám dotaz. Chtěla bych se zeptat, jestli je možné přijet např. do stanice Praha hl. nádraží a dále pokračovat z železniční zastávky Praha, Holešovice?
Díky za odpověď. 🙂
Ano, je to možné. Doporučuji prosím FAQ 🙂
Je nás v týmu pět, ale ještě se neví, jestli bude moct nejstarší dcera. Je možné dodatečně někoho z týmu odebrat popřípadě nahradit? Děkuji za odpověď.
Samozřejmě, jména a počty účastníků můžete změnit i po přihlášení týmu 😉 … Pro nás je klíčové jméno a příjmení vedoucího týmu, tedy toho, kdo je za celý tým zodpovědný 🙂 …
Tak ještě jeden dotaz – vím, že je potřeba minimálně tří členů do skupiny, ale co když sice budeme tři, ale někdo onemocní a nebude moci jet?? To se pak nebude moci účastnit nikdo??
Ano, chápete to správně. A proto si zkuste sehnat ještě nějakého účastníka do rezervy. Když vás bude pět, bude to ideální 🙂