Skip to content
  Napsat komentář

Comments (769)

  1. Na letošní ročník je přihlášeno 84 týmů !! To jsme moc rádi 😉
    Pokud máte jakékoliv dotazy k průběhu akce či pravidlům, napište je prosím nejpozději do pátečních 16:00. Na večerní dotazy „za minutu dvanáct“ již nebudeme moci odpovědět.

  2. Ahoj, můžu se zeptat, zda je možné si během cesty zajet do stanice Kúty a zpět a započítat tak body za úsek Břeclav – Kúty státní hranice? Děkuji za info, jízdenka SONE+ to dovoluje

  3. Ahoj Mišáku, tak se opět setkáváme a i tentokrát se snažíme o maximální výkon.. 🙂 Takže náslkeduje otázka ryze skautská až dobrodružně šílená. Můžeme jít do bonusové stanice na závěrtrasy 11 km pěšky? Vím, že jiné přesuny, než vlakem, pravidla neumožňují, ale na pěškobus jsem nenarazil.. 😀 Miki

    1. V pravidlech je napsáno,že se lze přemístit mezi stanice v rámci jedné obce.“VÝHRADNĚ PĚŠKY se můžete přesunout také mezi dvěma železničními stanicemi / zastávkami, které se nenachází na území jedné obce.“ Takže pokud to je jiná obce,tak by to nemělo být možné ne?

    2. Viz hlavní strana, článek Pěším „přesunům dáváme zelenou“, dle nových pravidel je letos možné se pěšky přesunout i mezi dvěma stanicemi, které neleží v jedné obci.

  4. Jedna naivní otázka. Asi není v moci organizátorů vyjednat posílení některých vlaků? (Metropol, Excelsior). Stát na jedné (cizí) noze v chodbičce u záchodu sice ke KKR neodmyslitelně patří a má svou romantiku, ale přece jen – všeho moc škodí 🙂

    Edit: Díky za bonusovky, už plánujeme 🙂 Doufám, že hádanky zůstanou hádankami a správné stanice budou prozrazeny až po akci 😉

    1. Posílení spojů v naší moci není… My vlastně ani „nevíme“, jakými vlaky týmy pojedou 😀 (vždyť je to překvapení :D) … můžeme zkusit napsat na info@cd.cz … ale jinak vždyť to sardinkování má kouzlo 😀

    2. No vzhledem k tomu, že si můžeš trasu naplánovat, tak si taky můžeš koupit místenku v předprodeji… A máš problém vyřešen B) . Stojí to 35 Kč a určitě na tom neproděláš.

    1. Ahoj,
      myslím, že začit nějakým úkolem (Svatý Václav, UNESCO, Přírodní památka nebo parní lokomotiva) by neměl být problém. Podobně jsem uvažoval už loni, kdy jsem měl variantu fotku UNESCA po dojezdu těsně před půlnocí.
      Horší to bude s uznáním památky jako turistického místa, které je potřeba doložit vstupenkama a ty budou kolem půlnoci těžko k sehnání ;]

  5. Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda se nám budou počítat body za návštěvu místa, kde není možné získat vstupenku, ale prokážeme (nejspíš fotkami) že jsme tam byli? Vstupenky budeme mít z jiného místa v jiném městě, ale toto by nám dalo další body 🙂

    1. Záleží vždy na konkrétním místě a situaci. V ČR je spousta míst, které určitě splňují pravidlo „turistického místa“, i když se tam neplatí vstupné – například jde o některé rozhledny či výstavy… Určitě doporučujeme mít jedno místo se vstupenkami – pro jistotu 😉

      Někdy může být totiž uznání sporné – např. výstava obrazů na 3. nástupišti na Hlavním nádraží v Praze (kolem které prolítnete „3. kosmickou rychlostí“, asi nebude to pravé)…

      A fotky? No jasně, čím víc budete fotit, tím lépe.

  6. Zdar, měl bych dva dotazy, jeden lepší než druhý:

    1. kvůli pravidlu 100 km budeme nejspíš muset za cílovou stanici označit nějakou dřívější, než ve které v sobotu reálně skončíme, protože plánujeme cíl na dost jiném konci republiky než start. Čili že se nám další kilometry nebudou počítat, je jasné, ale můžeme v tomto území absolvovat nějakou kulturu, plnit soutěžní úkoly, případně se vyfotit před bonusovou stanicí, když to bude ještě před půlnocí? 🙂 nemůžu se rozhodnout, jestli je to proti pravidlům nebo ne.

    2. to je spíš jen takový žertovný pokus vás naštvat – lze si započítat do trasy 1188 metrů, kdybychom se svezli ještědskou lanovkou, která je v provozu Českých drah? vím, že to není úplně doslova vlak, ale má i své číslo traťového úseku a je vyznačena v mapě železniční sítě 😀 moc nerad bych náš tým okradl o body (teda spíš o bod)

    1. 1. je to zajímavá úvaha, ale jakmile dorazíte do cílové stanice, tak tím ukončíte soutěžní trasu … soutěžní trasa je vymezena jasně startemcílem, tudíž další počítání kilometrů a plnění úkolů již nepřipadá v úvahu… ale s tímto se setkáváme poprvé, že by někdo nechtěl zpátky domů 😀 … myslím, že v budoucnu pro takto vášnivé cestovatele budeme mít řešení 😉 ;D

      2. nelze, neboť se nejedná o kolejové vozidlo 😀 … stejně tak nelze využít ČD Bus, protože nejezdí po kolejích. Možná by některý z týmu napadlo započítat jízdu tramvají či metrem 😀 (platí tam přece sonečko – ve variantě +MHD Praha :D)… Lanovou dráhu na Ještěd bych klidně počítal za „kulturu“ (podobně lanovka na Větruši v Ústí) – je to navíc jednoznačně doložitelné jízdenkami… 🙂

      Díky za originální dotazy 😀 … a šťastnou cestu!

      P.S. My chcem osídlovat! 😀

    2. Nj, my jsme si právě řekli, že podnikneme v neděli nějaký výlet, tak proč se nedovézt na místo už v sobotu „zadarmo“ v rámci KKR 🙂 Bohužel nám pravidla v tomto moc nehrají do karet a tak příjdeme doslova o tisíce bodů 😀

      Osídlování je po smrti, s tím se musíme smířit – ale jestli se chcete chopit organizace a oživit ho, tak jsme ochotni docela levně prodat autorská práva 😀

      Jinak dík za odpovědi a přeju veleúspěšný ročník 🙂

  7. Ahoj, chtěl bych se zeptat – v pravidlech, kde je tabulka bodování je napsáno „navštívený turistický objekt (vstupenka) 20 bodů“ – znamená to tedy, že za KAŽDOU vstupenku 20 bodů?

    1. Za každý navštívený turistický objekt získá tým 20 bodů, nikoliv za každou vstupenku, ale za návštěvu jako takovou. Přitom platí pravidlo, že turistické místo navštěvují VŠICHNI členové týmu (tedy rozhodně ne, že si koupí vstupenku jen jeden člen týmu)… Samozřejmě předpokládáme poctivou návštěvu konkrétního místa (nikoliv jen koupi vstupenek „a rychle pryč“ !!)… pokud dané místo bude jedinečné, tudíž ho nenavštíví žádný další tým na akci, obdržíte za návštěvu 50 bodů…

      O přidělení těchto bodů (20 versus 50) tedy rozhodujeme my, na základě cestovních formulářů (vstupenek) všech týmů…

      Návštěva jednoho místa je povinná !!, další turistické objekty jsou dobrovolné a závisí jen na každém týmu, kolik času chce prožít ve vlaku a kolik na turistických místech

    1. jojo, už máme 8 úkolů a myslím, že se ještě nějaké objeví 😉
      …tu píseň jsem slyšel na jednom cédečku železničních písní (které jsem doma kdesi vyhrabal), a tak jsem (i díky zážitkům z nejmenovaného autobusu) neodolal :D…

  8. Ahoj cestovatelé,
    Našel by se tým, který by udělal dobrý skutek a vzal by mě na společnou jízdenku (mimo soutěž) nočním R 443 Šíravou nebo 441Excelsiorem do Českého Těšína? Z Těšína pokračuji dál na Slovensko. Díky.

  9. Ahoj,
    tak už se nám to blíží 🙂 Moc se mi líbí nový systém bonusových stanic, úkolů, bodování etc., soutěž je tak ještě zajímavější 🙂 Ještě mě napadlo pár návrhů na „vylepšení“ :))

    1) Vybírat zajímavé bonusové stanice – Přimlouvám se za to, aby za bonusové stanice byly voleny zajímavá místa, kam bysme se třeba za jiných okolností nepodívali. Například loňské bonusovky v Lužických horách (a okolí) považuju za nejlepší část celé naší cesty.

    2) Různě bodované bonusové stanice – Existuje mnoho zajímavých stanic, které ale leží daleko od hlavních železničních tahů. I když bude stanice bonusová, nevyplatí se přes ní routovat trasu. Co takhle zvýšit bodovou odměnu za takovou stanici?

    3) Zůstat v bodované stanici – Pro získání bodů za „výstup & společná fotka v bonusové stanici“ bych zakázal naskočit zpět do stejného vlaku. Odpadne sice super adrenalin spojený s „rychlo-výstupo-foto-nástupem“, ale zase si aspoň užijeme ty bonusové stanice.

    4) Bonusové razítko – Za dobrý nápad považuju podmínit zisk razítka správnou odpovědí na zepměpisné otázky (jak to bylo loni). Nicméně nalezení razítka vnáší do hry prvek náhody nezávislé na jekékoliv taktice, který tam podle mě nemá co dělat.

    1. Ahoj,

      1) Bonusové stanice jsme loni losovali a změnu v tomto ohledu neplánujeme.

      2) Je to zajímavá myšlenka, ale v praxi by to k přehlednosti pravidel nepřispělo. Už i tak je bohužel řada týmů, která si nepřečte řádně pravidla akce a pak vznikají nejasnosti. Samozřejmě je jasné, že Česká Třebová je dostupnější než Amalín (Osoblažsko).

      3) Máš pravdu – loni vznikaly takové situace – např. že některý tým si ve stanici netroufl vystoupit a jiný naopak ano… každý na sebe přenáší určitou míru rizika – spoléháme na zdravý rozum cestovatelů… určitě to není jednoduché, avšak co když vlak v konkrétní stanici čeká 5, 10 minut, event. přijíždí s náskokem?? …

      4) Prvek náhody ke hře určitě patří. Když ujede přípoj doslova před nosem, tak místo taktiky přichází improvizace… a i o tomto naše soutěž je … umět se rychle rozhodnout, kombinovat…
      „Žolík“ má v naší soutěži ten efekt, že týmy namísto zamknutí a zamaskování se v kupé, aktivně běhají po vlaku a navazují kontakty 😉 … ačkoliv se loni Žolík pohyboval po Excelsioru i Metropolu, zdaleka ne všechny týmy razítko získaly 😉

      Díky za Tvé připomínky, určitě nezapadnou…
      Konstruktivních návrhů od cestovatelů si vážím 😉

    2. Díky za reakci 🙂
      V podstatě nemám co dodat, v bodech 2,3,4 souhlasím s tvými argumenty. Pravidla je potřeba udržet co nejjednodušší, sám mám zkušenosti s neochotou lidí číst jakékoliv (nejen) složitější „pokyny“ nebo „pravidla“. Sociální rozměr razítka jsem si neuvědomil a rozhodně s ním souhlasím.

      Každopádně si pořád myslím, že manuální výběr bonusovek je lepší než losování. Nebo alespoň vylosované bonusovky trochu korigovat. Například onen Amalín je výborná bonusovka, díky které se týmy podívají na Osoblažsko, kde třeba ještě nikdy nebyli. A naproti tomu Praha – hl.n. je jako bonusovka úplně zbytečná, protože drtivá většina týmů přes Prahu jezdí každý rok.

      Abysme se ale správně pochopili – nemyslím to zdaleka jako kritiku nebo požadavek na změnu. Spíš jen takové zamyšlení 😉

  10. Dobrý den,
    jak je to s počítáním kilometrů při odklonech?
    Např. R 440 „Excelsior“ je veden v úseku Kolín – Praha přes Nymburk. Ale jednou se mi stalo, že nás poslali přímo Kolín – Praha mimo Nymburk.
    Děkuji za odpověď.

    1. Při jízdě odklonem se počítají kilometry odklonové trasy, v tomto případě tedy přes Nymburk… tak ten odklon hlavně nezaspat (i když to v Excelsioru moc nehrozí :D)…

  11. Nazdárek ,
    Mišáku , že se tak ptám 😉 a jaké jsou pro letošek bonusové stanice ?
    Lukáši jasný ,že s tebou počítám do týmu !! barbadoszavinaccentrumteckacz

    1. Nazdárek,
      kdo si počká, ten se dočká…
      A stejně jako loni budou bonusové stanice zveřejněny jen pro přihlášené týmy, a to až v průběhu září 😉
      Užívejte léta 😉

  12. Dobrý den do diskuse,
    mám návrh na zatraktivnění celé akce, kterým jsem se inspiroval na Železniční rallye. Jedná se o to, že doposud byly všechny kategorie vlaků hodnoceny stejným počtem bodů, tudíž bylo vhodnější jet EC po rychlé trati než osobáčkem na lokálce, ikdyž na mnohých byly prémiové stanice. Bodování: Os, NAD .. 6; Sp .. 5; R, EC, IC, SC, EN .. 4; SC, RJ,LE .. 1
    http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/kr.html

    PS: Barbadosi, věřím, že mě i letos vezmete do týmu, těším se na rizikové přestupy, hledání alternativních tras při zpoždění a v neposlední řadě si zopakuji nocleh v Nymburce na lavičce při cestě nazpět domů( přestup cca 1:20 až 6:00), pokud budeme startovat/končit opět v Praze B) 😉

    1. Tento návrh bodování zde zazněl již vícekrát. My s ním nepočítáme – právě proto, že nejsme Železniční rallye 🙂 . Každá z těchto akcí má jiný systém bodování, také proto, že má i jinou cílovou skupinu účastníků… Osobně mi váš systém až tak spravedlivý nepřijde. Vychází totiž z toho, že vlak Os musí jet zákonitě pomalu a R rychle. Na Krnovsku, na Liberecku a na spoustě dalších tratí ale jezdí vlaky R daleko pomaleji, než vlaky Os na koridoru. Ty kategorie vlaků jsou často dost umělé. Často závisí na objednavateli vlaků – např. přeměna kategorie vlaků R na Sp na trati Krnov – Jeseník, ačkoliv zastávky i rychlost zůstala stejná. Toliko k vašemu návrhu 😉

      Se zapojením RJ a LE nepočítáme, leda že by začali tito dopravci uznávat sonečka, což velmi pochybuji 😉 (beztak by za to byli žalováni…)

    1. Především budou nové bonusové stanice i některé soutěžní úkoly 😉
      Uvažujeme také o vytvoření propagačních předmětů v limitované edici 😉
      Více informací v srpnu 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *